חוברות צביעה למבוגרים – מתנה לנפש

אין שום ספק בכלל שחוברות הצביעה למבוגרים הן הלהיט החם ביותר ויש אולי לומר גם המפתיע ביותר באירופה ובארצות הברית השנה. בדומה לטרנדים דומים, למרות שיש מעט מאוד טרנדים שבאמת מזכירים את זה האחרון, היה זה רק עניין של זמן שההתמכרות לעפרונות הצבעוניים תגיע גם אלינו, לישראל.

ה"גורו" של עולם הצביעה למבוגרים היא לא אחרת מאשר ג'והנה בספורד, שבחלומותיה הפרועים ביותר לא האמינה שתמכור למעלה משני מיליון עותקים מספר הצביעה שלה, הגן הסודי. בספורד היא מאיירת סקוטית שספרי הצביעה שלה "תורגמו" לעשרות שפות ולמרות שהיא לא הראשונה שפרסמה ספרי צביעה למבוגרים, אלו היו הציורים המורכבים והיצירתיים שלה שגרמו להיסטריה שהתפשטה בכל רחבי העולם.

למען האמת ייתכן שהבחירה במילה היסטריה לא הייתה מוצלחת כל כך, כיוון שחוויית הצביעה בחוברות המותאמות למבוגרים היא ככל הנראה אחת החוויות המרגיעות והשלוות ביותר שניתן להעלות על הדעת. ייתכן שיש בכך כדי להסביר את הפופולאריות העצומה של התחביב הממכר הזה, שהיה כל כך חסר בעולם שהופך לאינטנסיבי ומלחיץ יותר משנה לשנה.

במה שונות חוברות צביעה למבוגרים מחוברות צביעה לילדים?

ישנם הבדלים רבים המפרידים בין חוברות צביעה למבוגרים לבין חוברות צביעה לילדים כשבראש ובראשונה מדובר ברמת המורכבות של האיורים. ריבוי הפרטים והקווים הלא פשוטים דורשים רמה גבוהה של מוטוריקה עדינה, החסרה עדיין לילדים. בנוסף לכך, ישנו הבדל משמעותי בסוגי התכנים. בחוברות הצביעה למבוגרים ניתן למצוא למשל איורים שונים הנוגעים לנושאים חברתיים חשובים או איורים של אוצרות תרבות שלא בדיוק מעניינים ילדים בלשון המעטה.

כמו כן ישנן כיום גם חוברות צביעה למבוגרים המכילות תכנים שפשוט לא מתאימים לילדים כמו לדוגמה חוברות צביעה ארוטיות או חוברות המתארות סיטואציות בינאישיות שאינן רלוונטיות לילדים בשום צורה או אופן.

מעבר לכך, בחוברות הצביעה המתאימות לילדים נעשה שימוש בעיקר לצורכי ביטוי עצמי בעוד שחוברות הצביעה למבוגרים מהוות מעין מפלט מחיי היומיום ופתרון מושלם להפגת מתחים והשגת שלווה. למעשה חלק ניכר מאלו שכבר התמכרו מעידים על כך שמדובר בפעילות מדיטטיבית לחלוטין, המספקת להם הזדמנות להתבוננות פנימית.

לשחרר לחצים ללא מאמץ

ישנן דרכים רבות בהן האדם המודרני פורק לחצים ורגשות שליליים של כעס, זעם או אשמה למשל. ישנם המשקיעים שעות בריצה בחוף הים או בהרמת משקולות במכון הכושר, אחרים צורכים אלכוהול, ישנם הפונים לסמים וכמובן שכולנו פונים לחסדי האוכל, שכבר מזמן כבר לא משמש אותנו לסיפוק הצרכים התזונתיים בלבד.

חוברות צביעה למבוגרים הן פתרון אידיאלי עבור כל מי שמעוניין להכניס שלווה לחייו מבלי להתאמץ יותר מדי, מבלי להזיע ומבלי להיכנס להשקעות מטורפות של זמן וכסף. יש לציין כי הביקורות החיוביות מגיעות לא רק מקהל הצובעים, אלא גם מאנשי מקצוע רבים, המגיעים בעיקר מתחום הפסיכולוגיה. כך לדוגמה פסיכולוגים בכירים רבים מדווחים שהצביעה היא פעולה מנחמת מאוד המאפשרת לצובע להשתחרר באופן זמני מכל טרדות היומיום ופשוט ליהנות. זוהי גם הסיבה לכך שחוברות הצביעה למבוגרים זכו זה מכבר לכינוי המתבקש: "משחררות לחץ".

אז איך מתחילים?

אם אתם מפחדים לצלול למים העמוקים של עולם הצביעה למבוגרים, הרשו לנו להציע לכם הצעה: רכשו לעצמכם סט עפרונות צבעוניים בסיסי והמתינו למועד שבו תרגישו שאתם צריכים לפרוק קצת מתחים. על מנת להיות מוכנים כאשר יגיע הרגע, ראשית יהיה עליכם להזמין חוברת. רעיון טוב יהיה לחפש אונליין חוברות בנושא שמדבר אליכם, ועם איורים אליהם אתם מתחברים. זה לא מאוד משנה היכן תבחרו להתחיל, כי ככל הנראה בקרוב מאוד גם אתם תמצאו את עצמכם מכורים לתענוג הקסום הזה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים