המלצה על שלושה ספרים באנגלית של רבי נחמן מברסלב

הקדמה על רבי נחמן מברסלב

רבי נחמן, מייסד חסידות ברסלב, היה רב ומורה רוחני דגול, שהדגיש את חשיבותן של השמחה, הפשטות והתמימות, ואת הקשר האישי שאדם יוצר עם בוראו באמצעות תפילה והתבודדות. רוב ספריו הם ציטוטים וליקוטים מדרשותיו שקיבץ והביא לדפוס תלמידו רבי נתן שטרנהרץ. לפניכם שלושה ספרים מומלצים של רבי נחמן באנגלית

 

Siporay Masiyos with Idish  בהוצאת קרן רבי ישראל להפצת ספרי רבי נחמן ותלמידיו.

 

סיפורי המעשיות של רבי נחמן מסופרים בשפה עשירה ומיוחדת, ונושאים בחובם מסרים, רזים וסודות עתיקים. הקוראים באנגלית יכולים ליהנות מן הסיפורים הקדמוניים בשפתם, וכמו כן להתרשם מן הסיפורים ביידיש. הסיפורים מושכי לב, פשוטים לכאורה, כמו סיפורי עם ואגדות שכולנו זוכרים מימי ילדותנו ומתאימים לכל אדם. יחד עם זאת, כל מעשייה נושאת מסרים עמוקים למתבונן המעמיק.

 

ליקוטי מוהר"ן באנגלית, הוצאת קרן רבי ישראל להפצת ספרי רבי נחמן.

 

ספר זה מרכז את עיקרי תורתו של רבי נחמן, כפי שהוצגו בדרשותיו. לספר זה השפעה רבה על עולם החסידות, והוא כולל שני חלקים, שהאחרון בהם עוסק בדרשות שנשא רבי נחמן בשנתיים האחרונות לחייו. חלקו הראשון של הספר יצא לאור בימי חייו של רבי נחמן, ואילו חלקו השני הודפס לאחר מותו. הספר מאפשר לקורא להתוודע לעיקרי תורתו של רבי נחמן, כפי שהוצגו על ידו בפני מאמיניו ותלמידיו.

 

Sefer Hamidos – The Book Of Traits בהוצאת קרן רבי ישראל

 

הספר מכיל מאמרים ודרשות של רבי נחמן על המידות השונות, על הביטוי והקשר שלהם לחיינו, ועל האפשרויות שלנו להתקרב לבורא באמצעות עבודה עצמית. הספר נחלק לשני חלקים: אלף בית ישן, ואלף בית חדש. חלקו הראשון של הספר נכתב בימי נעוריו של רבי נחמן, החלק השני נכתב מאוחר יותר, ורבי נחמן ייחס לו עמקות גדולה יותר. הספר עוזר לאדם לעבוד על מידותיו, להתחזק בדרכו ואמונתו, ולהתקרב לאלוהיו, ורבי נחמן העיד כי "…הספר הזה הוא ידידי הטוב, זה הספר עשה אותי יהודי…"

 

מורשת של אמונה ותקווה

 

כפי שקורה פעמים רבות כאשר קם מנהיג רוחני בעל דעות מקוריות ורעיונות חדשים, בימי חייו עוררו דעותיו של רבי נחמן מחלוקות, והממסד הדתי היהודי לא צידד בחידושיו. מאז אמצע המאה העשרים צברה תורתו אהדה, וכיום חסידיו מונים עשרות אלפי יהודים. על פי חסידיו, בערוב ימיו הודיע רבי נחמן כי כל מי שיעלה לקברו בראש השנה, ייתן צדקה לעניים וידקלם את התיקון הכללי  יזכה לברכה וישועה, וכי הוא יעשה כל שביכולתו בכדי לסייע לו. כתוצאה מכך, יהודים רבים מישראל ומרחבי העולם ממלאים טיסות לאומן, בייחוד בתקופת חגי תשרי בכדי לעלות לקברו ולזכות לישועה והתקדשות.

תורתו של רבי נחמן עוסקת בפשטות, באמונה, וביכולת לשמוח ולהודות על הטוב והשפע בעולמנו. את עיקרי תורתו תוכלו ללמוד מקריאה בספרים שהוצגו לפניכם במאמר זה, ומי שיבקש להמשיך לחקור ולהעמיק ימצא שפע של חומר קריאה נוסף.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים