ספרים מומלצים באנגלית לפסיכומטרי

גם אם תשננו אלפי מילים, תפתרו מאות שאלות ומבחנים ותצפו בעשרות סדרות טלוויזיה (גם ללא תרגום) כדי לשפר את האנגלית שלכם, אין דרך יעילה יותר מקריאת ספרים – במיוחד עבור מבחן הפסיכומטרי. נבחנים שמשפרים את הקריאה שלהם מרוויחים יכולת טובה יותר לעבד טקסטים בזמן קצר, אוצר מילים רחב יותר ואולי חשוב מכל – הבנה עמוקה יותר של השפה האנגלית.

יכולת קריאה מהירה ורהוטה בשפה שאינה שפת אמכם היא לא פחות ממיומנות, וככזאת יש להשחיז אותה, לכן כדאי להתחיל ולקרוא הרבה לפני המבחן. לפניכם רשימה של כמה ספרים שיעזרו לכם להגיע לציון מלא באנגלית במבחן הפסיכומטרי:

  1. טרילוגיית משחקי הרעב

סדרת "משחקי הרעב" כוללת שלושה ספרי הרפתקאות שנכתבו על-ידי הסופרת סוזן קולינס. הספרים מיועדים לנוער, לכן הם כתובים בשפה פשוטה ומודרנית עם עלילה קלילה ומעניינת, כך שהם יהוו נחיתה רכה ומהנה עבורכם לקריאה באנגלית.

למעשה, כל סדרת ספרים המיועדת לנוער יכולה לעבוד: הארי פוטר, שר הטבעות, דמדומים ורבות אחרות. בספרי הנעורים השפה ברורה, אוצר המילים מוכר והתוכן קל להבנה. כדי לשפר את רהיטות ומהירות הקריאה שלכם, ספרים קלילים, פשוטים וזורמים הם הפתרון המושלם.

  1. גטסבי הגדול

אחרי שכיסיתם את ספרי הנוער, הגיע הזמן לעלות ברמה. "גטסבי הגדול" של פ. סקוט פיצג'רלד הוא ספר אמריקאי קלאסי שכתוב בשפה גבוהה יותר – אך עדיין נגישה ומודרנית. הספר שיצא בשנת 1925, מתמקד במיליונר הצעיר והמסתורי ג'יי גטסבי ובחיי העושר והפאר של שנות העשרים בארצות הברית. מלבד העלילה המותחת והמרגשת, השפה הגבוהה תרחיב לכם את אוצר המילים, הטקסט המורכב יחסית יחדד את ההבנה שלכם, וגם את יכולת הריכוז.

אם נהניתם מהספר הקלאסי, נסו לקרוא גם את "התפסן בשדה השיפון" מאת ג'יי די סלינג'ר, "בין שתי ערים" של צ'ארלס דיקנס ו"אל תיגע בזמיר" של הרפר לי – כולם ספרים מרתקים, סוחפים ומאתגרים לקריאה.

  1. אנקת גבהים

התחנה השלישית בשיפור יכולות הקריאה שלכם לפסיכומטרי איננה חובה, אך תיקח את האנגלית שלכם לרמה חדשה וגבוהה במיוחד, שתבטיח את הצלחתכם במבחן. צללו כמה עשורים אחורה אל הרומן "אנקת גבהים" מאת אמילי ברונטה שפורסם לראשונה בשנת 1847 והפך לאחד הספרים המוכרים והחשובים בספרות האנגלית. בעלילת הספר מובא הסיפור הטרגי של אהבתם הבלתי אפשרית של קאת'י והית'קליף על רקע חיי האצולה האנגלית של המאה ה-19.

מעבר לסיפור המדהים שמגולל "אנקת גבהים", השפה הגבוהה במיוחד בה הוא כתוב תאתגר את האנגלית שלכם יותר מכל ספר מודרני – אוצר המילים עשיר מאוד, הדקדוק והתחביר מורכבים ובכלל, אם לא יהיה לכם קשה לקרוא את הספר הזה כנראה שהאנגלית שלכם הרבה יותר טובה מהממוצע. למתקדמים בלבד: נסו לקרוא את ההוצאה הראשונה והמקורית של הספר, אם אתם מחפשים אתגר.

בסופו של דבר, המטרות העיקריות של קריאה של ספרים באנגלית לפסיכומטרי הן שיפור קצב הקריאה שלכם, הרחבת אוצר המלים וגם בניית הביטחון שלכם בנוגע לקריאה בשפה האנגלית. קחו אתכם ספר לכל מקום כך שתוכלו לקרוא בכל רגע פנוי: בהפסקה בבית-הספר או בעבודה, בחדר ההמתנה לרופא וברכבת או באוטובוס בדרך הביתה. בזמן שאתם קוראים רשמו את המילים שאינן מוכרות לכם ופרשו אותן מאוחר יותר כדי שתוכלו להתרגל להשלים את הכתוב גם כשאתם לא מבינים כל מילה.

כך או כך, המפתח הוא עקביות, ולא פחות חשוב – הנאה. עשו כמיטב יכולתכם כדי להקדיש בכל יום לפחות שעה לקריאת ספר וקראו ספרים שמעניינים אתכם, מרגשים אתכם וגורמים לכם להתמיד בקריאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים