ספרים באנגלית בנושא תפילה ואמונה

הקדמה קצרה

עבור אוהבי קריאה יהודים חובבי השפה האנגלית, ספר באנגלית העוסק בענייני תפילה ואמונה ביהדות הוא תענוג אמיתי. תפילה היא דרכו של האדם להתחבר לאלוהיו, ומסורת התפילה היהודית היא עשירה ומגוונת. תפילות מסורתיות העוברות מדור לדור הן מעין מפתחות לדלת המובילה למקום בו נשמת האדם יכולה לחוות ניצוץ מן הנוכחות האלוהית, ואין זה פלא שחובבי קריאה המתעסקים בעניינים של מעלה מחפשים ספרים העוסקים בתפילות. תחום התפילה הוא עולם מלא של קדושה, כוונה, היטהרות, סליחה, בקשה, התעלות ומחילה. ספר תפילה טוב יכול לרומם את רוחו של הקורא, לעזור לו לחוש בנוכחות האלוהית בתוכו ובעולם סביבו,לסלוח לעצמו ולסביבתו, ולבטוח בבורא. יצאנו לחפש עבורכם ספרים מובילים בתחום, לפניכם השלל שדגנו בים האפשרויות.

 

Hebrew Daily Prayer Book מאת ג'ונתן זקס

 

ספר התפילות היומיות היהודי – הלא הוא הסידור המוכר לנו, המכיל את סדר התפילות היומי והשנתי של היהודי האורתודוכסי. הספר מציג תרגום אנגלי מול התפילות בעברית, כך שקורא שאינו בקיא בעברית יוכל לקרוא את התפילות בקלות. בנוסף, לספר מצורפות הערות המחבר, ג'ונתן זקס, רבה הראשי של יהדות אנגליה לשעבר. הסידור כידוע כולל את מיטב התפילות היהודיות, כולל תפילות המורכבות מברכות ומזמורים שונים, כמו ברכות השחר, תפילת 18 ותפילת קדיש. זהו ספר מצוין הן לתפילה בבית הכנסת, והן לקריאה אישית.

 

My Grandfather's Blessings: Stories of Strength, Refuge and Belonging. מאת רייצ'ל נעמי ראמן

 

נעמי ראמן, פיסיקאית ומספרת סיפורים, עושה שימוש בידע ובעצות שנתן לה סבה, שהיה רב אורתודוכסי ועסק בתורת הקבלה, בכדי להעביר מסר של אור, הודיה ושמחה, ולהדגיש את העוצמה הגלומה ברגשות אלו, ואת הצורך לטפח ולהעצים אותם בחיים. את הכלים לעשות זאת, על פי נעמי, העניק לה סבה בילדותה.  עמדתו של סבה הייתה שכאשר אתה מברך, מרפא ומשמח אחרים, אתה ממלא את החלל שבתוכך, ושתפקידנו להאיר, לשמח ולרפא את האנשים סביבנו, וכך לרפא את עצמנו. לטענתה של נעמי, החיים מספקים לנו אוצרות וברכה, ועלינו ללמוד לזהותם ולהודות עליהם, לעזור לאחרים להביא אור וברכה לחייהם, וכך להאיר את חיינו.

 

The Essential Guide to Jewish Prayer and Practices מאת אנדריאה ליבר

 

הספר  מאפשר לקורא הצצה לעולם התפילה היהודי, כולל הסברים מעמיקים על מושגי יסוד ביהדות כמו קדושת החיים, מושג האלוהות, ותפקידה של התורה בהנחיה הרוחנית של העם היהודי. הספר  מציג לקורא את מסורת התפילה היהודית ואת התפילות השונות המרכיבות אותה. זהו ספר מצוין הן עבור יהודים, והן עבור מי שאינם יהודים, ומבקשים להבין מעט מעולמה של היהדות.

 

ברוח הזמן

העמקה בנושא התפילה והחיבור לקדושה ולאלוהות היא מבורכת בכל עת, ובייחוד כעת, כאשר יום הכיפורים לפנינו, ואחריו סוכות ושמחת תורה. זה זמן מצוין לרכוש לעצמכם או למכרים ספר טוב באנגלית, העוסק בתפילה היהודית.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים