ספרות מקצועית שכדאי לקרוא דווקא באנגלית

ספרות מקצועית בכל תחום מקנה לקורא ידע עמוק ומקיף בתחום, ידע שלא ניתן למצוא באתרי אינטרנט או בשיחת חולין, ואפילו לא בשיעורים במוסדות להשכלה גבוהה.

ספרות מקצועית מאגדת בתוכה בצורה סדורה את הידע הנגיש של אנשי המקצוע בתחום, וקריאת ספרות מקצועית באנגלית, בשפת המקור של רוב הספרות המקצועית בתחומים המובילים כיום, מאפשרת לנו לגשת לידע בצורתו הראשונית, ולהתמקצע עוד יותר בתחומים בהם השפה העיקרית, המושגים והידע מעוגנים כולם באנגלית.

נושאים מקצועיים מומלצים בשפה האנגלית:

מגוון הנושאים המקצועיים הנידון בשפה האנגלית הוא רחב בהרבה מזה הנידון בשפה העברית (או בכל שפה אחרת). מתוך מגוון אינסופי זה דלינו מספר נושאים שבהם הקריאה באנגלית מומלצת במיוחד:

  • ספרי רפואה באנגלית – השפה העיקרית של המאמרים, הספרות, המחקרים המקצועיים על תרופות, והשפה המדוברת בכנסים הבינלאומיים בעולם הרפואה היא כמובן השפה האנגלית. פיתוח ושמירה של אוצר המילים והמונחים המקצועיים תוך שמירה על הז'רגון המקצועי המדובר כיום ומשתנה עם הזמן הם בסיס חיוני לשגשוג בעולם הרפואה.
  • ספרי מחשבים באנגלית – עולם המחשבים כולו מתנהל בשפה האנגלית. בין אם מדובר בתכנות, מחקר מבוסס רשת וכיו"ב, הרי שהשפה האנגלית הינה חיונית, והמפגש עם ההגדרות המשתנות ועולם המושגים ההולך ונבנה בתחום יחסית צעיר זה, דורשים מפגש ישיר עם השפה הראשית בה התחום מתנהל.
  • ספרי פסיכולוגיה באנגלית – עולם הפסיכולוגיה מפותח בכל העולם, ונשען לא מעט על מאמרים וספרות מקצועית המתעדכנת מדי שנה ושנה, והכול בשפה האנגלית. יכולת הממשק של הפסיכולוגיה עם שאר מקצועות הרפואה נשענת על ספרות מקצועית ומאמרים באנגלית.
  • ספרי שיווק באנגלית – עולם השיווק קיבל תפנית מרשימה בעשורים האחרונים כאשר השיווק הרשתי על-גבי רשת האינטרנט הפך לתחום מוביל ביותר. המחקרים המובילים בעולם השיווק נכתבים בספרות באנגלית, ואינספור מושגים ודרכי שיווק חדשות מגיעות לישראל דרך פורצי דרך שקוראים את הספרות באנגלית, הרבה לפני שהיא מתורגמת לעברית, אם בכלל. בתחום זה רוב הספרים המובילים בארה"ב לא מתורגמים כלל, והידע בשיווק מגיע דרך אינדיבידואלים שקוראים באנגלית, ומיישמים את השיטות החדשות ביותר.
  • ספרי פוליטיקה באנגלית – הפוליטיקה העולמית מתנהלת באנגלית, והידע המקצועי, כולל ניתוחים סטטיסטיים שצריכים להיות חסרי פניות, יכולים לעיתים קרובות לתת תמונה מגוונת יותר. רוב הספרות המקצועית בתחומי הפוליטיקה נכתבים באנגלית, והמפגש עם הספרות באנגלית מאפשר לנו לקבל תמונה רחבה במיוחד של נקודות המבט הבינלאומיות על הפוליטיקה העולמית בכלל ובישראל בפרט, מה שתורם לתפיסה הכוללת של ההתנהלות המדינית בארץ ובחו"ל, והבנה של התפיסות השונות הרווחות בעולם כולו.

מלוא היתרונות בקריאה בשפת המקור

ממש כמו קריאת כל ספרות בשפת המקור, הרי שהקריאה של ספרות מקצועית באנגלית היא מפגש מלא ומדויק יותר עם הידע אותו אנו מחפשים לרכוש, ומביא יתרונות רבים לקורא.

כאשר השפה המקצועית המקובלת בתחום היא אנגלית, הרי היתרונות הרבים של קריאת הספרות המקצועית בתחום מסבירים את עצמם, או כמו שנהוג לומר באנגלית – self explanatory.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים