משועמם? כך תפיג את השעמום וגם תרוויח משהו על הדרך

השעמום אף פעם לא נח. לפעמים הוא מסתתר לו באיזו פינה נידחת של התודעה, בזמן שאתם עסוקים בדבר מה מעניין, אך לנצח הוא יזדחל ויתפוס את מקומו המכביד והריקני, מטבע הדברים בעיקר כשלא נצפה לכך. אין ספק בכלל שהעידן המודרני מזמן לנו שפע של אפשרויות שניתן לבחור בהן על מנת להפיג את השעמום, אך לעתים הן חומקות לנו בין האצבעות, נשכחות מדעת וכך מספקות לשעמום את ההזדמנות שהוא כל כך זקוק לה כדי להשתלט, להכביד ולהעיק.

אם אתם מזדהים עם כל הכתוב לעיל, הרשו לנו להזמין אתכם להקדיש לא יותר מחמש דקות כדי לקרוא את המאמר שהכנו במיוחד בשבילכם, הכולל יופי של דרכים לא רק להפיג את השעמום, אלא גם ללמוד משהו על הדרך. חוץ מזה, מדובר בחמש דקות שבטוח לא ישעממו אתכם, כך שאין לכם באמת מה להפסיד.

להילחם בשעמום ולהשכיל תוך כדי

  • צפו בהרצאות של TED – ההרצאות של TED, הניתנות לצפייה בחינם, מפורסמות בכל רחבי העולם בתור מקור עשיר ובלתי נדלה לעניין ולידע. במסגרת הכנסים של TED נאספים טובי המוחות ויהיו אלה אונקולוגים מובילים, אמנים, ממציאים, אנשי חינוך, מומחי תזונה או כל סוג אחר של מומחים מובילים בתחומם. מדובר בהרצאות קצרות מאוד, שלא נמשכות אפילו יותר מעשרים דקות, אך בסוף כל הרצאה אנחנו מבטיחים לכם שראיית העולם שלך על התחום שסביבו נסובה ההרצאה, תהיה שונה מאוד.
  • לקרוא ספרים באנגלית – גם אם אתם לא דוברים אנגלית ברמת שפת אם ולמעשה במיוחד אם האנגלית לא בדיוק מתגלגלת לכם על הלשון, תוכלו להפיק תועלת רבה אם כשסכנת השעמום תארוב לכם מעבר לפינה, תיקחו לידיים ספר משובח באנגלית. כיום ניתן להשיג בישראל מגוון עצום של ספרים באנגלית ללא שום קושי. מומלץ במיוחד לבחור בספרים שקראתם את התרגום שלהם לעברית ומעולם לא העזתם להציץ במקור. זאת כיוון שבחירה בספרים שכבר קראתם בעברית, תקל עליכם את ה"כניסה" לספר ותספק לכם פרספקטיבה מעניינת במיוחד על התוכן שלו.
  • ביוגרפיות מעניינות – הנה לכם נתון מעניין: לרוב האנשים שחוללו שינוי של ממש בתולדות האנושות, ישנו סיפור חיים מרתק. עם זאת, רובנו מכירים אותם בעיקר בזכות ההישג הספציפי שהפך אותם למפורסמים. אי לכך, אם מתחשק לכם להעמיק בביוגרפיות של הדמויות החשובות בהיסטוריה וכך לא רק לספק לעצמכם עניין, אלא גם להצטייד בידע שתוכלו להפגין ברגעים הנכונים, אתם מוזמנים להתחיל לקרוא מידע על הדמויות המעניינות אתכם. רק כדי לסבר את האוזן, הידעתם למשל שאלברט איינשטיין התחיל לדבר רק בגיל שלוש או שממציא חיסון הפוליו בחר שלא לרשום פטנט על החיסון על מנת שיהיה זמין לנחלת הכלל? אכן. מרתק.
  • שדרגו את העברית שלכם – באתר האקדמיה ללשון עברית תוכלו למצוא תשובות לשאלות בעברית שתמיד הציקו לכם. היו סמוכים ובטוחים שאחרי פרט מידע אחד או שניים שיניחו את הדעת, כבר לא תוכלו להפסיק לשאוב ידע מהאתר המופלא והחשוב הזה. מעבר לכך, חמושים בידע שתחשפו אליו באתר, תוכלו בקלות להגיד למשל לכל אלו שתמיד טורחים לצורך העניין לומר לכם שהמילה דיו היא בלשון נקבה, שהם חצי צודקים…

ידע הוא בכל מקום

התרופה הטובה ביותר לשעמום היא הימנעות מכל פעולה שעשויה להגביר אותו ולהנכיח אותו ביתר שאת. צבירת ידע, הרחבת האופקים והעשרת תחומי העניין שלכם, הן שלוש פעולות המהוות את ההפך המוחלט משעמום. בהתאם לזה נכון להיום, הודות לזמינות הבלתי נתפשת של המידע, בעידן שזכה זה מכבר לכינוי המתבקש "עידן המידע", באמת שאין שום סיבה שתגיעו למצב של שעמום, הלא כך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים