מחפשים ספרים בנושא שייט וימאות? קבלו 3 ספרים מומלצים באנגלית

חושבים לצאת לשייט בקרוב? אולי חשבתם על שייט נהרות באירופה או אולי דווקא לבקר עם היאכטה בחופי יוון? תוכלו למצוא מגוון רחב של מגזינים וספרים העוסקים בשייט, וכוללים טיפים חשובים בנושא ניווט, מסלולים, ומקומות קסומים עליהם לא כדאי לכם לוותר במהלך השייט הבא. אספנו עבורכם שלושה ספרים לדוגמה שיוכלו להעשיר את הידע שלכם בתחום.

 

הספר החשוב ביותר לשייטים – בגרסה חדשה

ספר זה נחשב לחוד החנית בתחום השייט. החל מהגרסה הראשונה שיצאה בשנת 1983 וכלה בגרסה הנוכחית שיצאה לפני שלוש שנים (שנת 2014). הספר כולל את כל מה שמי שמתכנן לצאת לים צריך לדעת. החל מכללי ניווט ובטיחות, ועד להתמודדות עם סיטואציות שונות כמו מחלת ים, התקפות של חיות ים לא ידידותיות, מה לעשות אם נאבדתם בלב ים וכמובן את עקרונות השיוט.

גם תקלות שונות שעשויות להתרחש בכלי השיט בו אתם נמצאים מכוסות בהרחבה – בנוסף לטיפים בסיסיים כיצד להתמודד איתם. הספר, תואר על ידי מחברו כ"אמנות השיוט בכל התנאים הסבירים… וגם מספר תנאים לא סבירים".

בספר, מפורטת גם הגישה הנחושה על מנת להיות ימאי, ואיך ניתן להסתדר בלב ים גם במשך תקופה ארוכה. בנוסף, מפורט בו כל הציוד הדרוש (כמובן בגרסה המודרנית הפירוט הוא על ציוד בו נעשה שימוש בשנים האחרונות), וכן כיצד להתמודד עם כל מזג אוויר, ומתי כדאי… לוותר על השייט.

 

משייט אחר הצהריים לחיים על המים

ספרו של רובי רובינסון יצא אמנם לפני כמעט עשור, אך עדיין מהווה ספר חשוב שרבים רוכשים לפני שהם עולים על הגלים. הספר מלווה את השייט המתחיל מהבסיס וממשיך הלאה לפרקים מתקדמים. למי שמעולם לא שט בעבר הפרקים הראשונים יכולים לתת מושג כללי איך להתחיל – כאשר הפרקים המתקדמים ילוו את השייט המנוסה יותר.

הספר עב כרס, וכולל מעל 500 עמודים ו-1000 תמונות ותרשימים שונים על מנת לתאר בצורה האופטימלית את כל הדברים שתצטרכו לדעת לפני השיט.

 

איפה להחנות את היאכטה?

יצאתם לטיול שיט נפלא על היאכטה. בבית, אתם יודעים בדיוק היכן היא מחכה לכם בבוקר, אבל ברחבי העולם? ספר שסוקר את המרינות השונות ברחבי העולם, ונותן טיפים חשובים לבחירת המרינה המתאימה ביותר עבורכם

(או לפסילת מרינה שאינה בטוחה), וכיצד תוכלו לחיות בשלווה כאשר היאכטה שלכם מחכה במקום טוב.

לחלק, בחירת המרינה המועדפת נראית כמעט טריוויאלית, שכן בארץ יש רק מרינה אחת בכל מתחם. בעולם, תגלו כי למצוא מרינה לספינה דומה יותר למציאת מקום חנייה בתל אביב (או בניו יורק). קיימות שלל אופציות, במחירים ועם מאפיינים שונים המתאימים ליאכטיונרים שונים. כל הסודות בספר של מומחה האוקיינוסים והקפטן סקוט מק'דוול.

לסיכום, לפני שאתם יוצאים לשיט הבא שלכם, התכוננו מראש, אספו את כל המידע על המסלול שלכם, ולמדו את הסודות הקטנים של השייטים הוותיקים מהספרים שציינו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים