למה כדאי לתת לילדים לקרוא באנגלית

בטלוויזיה, במוזיקה, בפרסומות ובדיבור השוטף שלנו; אנגלית נמצאת היום בכל מקום וכדאי להתחיל ללמד אותה כבר מגיל צעיר, אפילו צעיר מאוד.

כל הורה מרגיש את זה, כל סבתא כבר יודעת זאת; הילדים של היום הם לא הילדים של פעם. לרבים מבני הדור המבוגר נראה כי הילדים של היום חכמים יותר ובעלי יכולות גבוהות יותר ממה שאנחנו היינו כבגילם. ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות הפכו את ילדינו ל"חיות" מחשבים, כאלו שהטלפונים החכמים מודבקים להם ליד, וששולטים באייפד כאילו היה מדובר בסביבון של חנוכה או בעפיפון פשוט. בהתאם לזאת, ילדים רבים בכיתות נמוכות בבתי הספר היסודיים (א,ב ו-ג) ולעיתים אף בגילאי גן, לומדים את השפה האנגלית ואף מפגינים שליטה סבירה יחסית בה. הדבר אינו מפתיע שכן משרד החינוך תומך ביוזמה ללימוד אנגלית בגיל מוקדם ממגוון סיבות.

הסיבה הראשונה שבגללה כדאי מאוד לתת לילדים לקרוא באנגלית היא, ובכן, כי כך הם ילמדו אנגלית. קשה להמעיט בערכם של לימודי האנגלית בעולם של היום. העולם של היום הוא עולם גלובלי ובינלאומי יותר מאי פעם, ואנגלית היא השפה הבינלאומית. ידע באנגלית חיוני לכל תחומי החיים, מספרות ושירה, ועד מתמטיקה ומחשבים. השימוש הנרחב במחשבים גם כן מתבצע רובו ככולו בשפה האנגלית, ולמעשה ללא ידיעת השפה ילדכם יתקשו לפתח יכולות טכנולוגיות משמעותיות. קריאת השפה האנגלית היא הדרך היעליה ביותר ללימוד השפה בצורה הטובה והמעמיקה ביותר.

לימודי אנגלית בגיל צעיר מתבססים על ההנחה הידועה שלימודי שפה בגיל צעיר הופכים את קליטת השפה והבנתה לקלה גם בגילאים מאוחרים יותר. לימודי אנגלית בצורה יעילה דורשים תרגול והשקעה, ועדיף כי הם יתקיימו בקבוצות ולאורך פרק זמן ממושך. ניתן להתחיל עם לימוד השפה המדוברת או בפיתוח מיומניות הקריאה והכתיבה קודם. יחד עם זאת, חשיבותה של הקריאה ללימודי האנגלית היא חיונית מאוד. מיומניות הקיראה והכתיבה הן חיוניות מאין כמוהן לידיעת השפה, ולא פחות חשוב מכך, להטמעתה בקרב הילדים. יתרה מזאת, מחקרים מצאו כי קיים קשר הדוק בין לימוד קריאה בגיל צעיר ובין אינטלגנציה גבוה. מחקרים אלו מצאו כי לימוד קריאה בגיל צעיר מפתחים את האינטלגנציה בקרב ילדים ואף עשויים להפוך אותם למחוננים. רק בעזרת הטמעה עמוקה של השפה יוכל הילד להחזיק ביתרון מעשי ומשמעותי בכל הקשור לידיעת השפה האנגלית בהמשך חייו, ואולי אף לפתח יכולות שכליות גבוהות ולהפוך למחונן.

מבחני מחוננים

ילדים המוגדרים כמחוננים בישראל הם ילדים שעברו בהצלחה את מבחני המחוננים. המבחן נערך בכיתות ב' ו-ג', וילדים שעוברים את מבחני האיתור למחוננים מתקבלים לכיתות ייעודיות למחוננים ברחבי הארץ, וזוכים לתנאי לימודים נהדרים בעקבות השקעה משמעותית של משרד החינוך בהם. בהתאם לכך הילדים נהנים מהעשרה משמעותית של תוכניות הלימוד הרגילות, מכיתות קטנות יותר, וממורים מצטיינים המעודדים אצלם חשיבה מקורית וחדשנית.  הדבר גורם להורים רבים לנקוט בפעולות מסויימות על מנת שילדם יעבור בהצלחה את המבחנים ויתקבל לבית ספר למחוננים. כך, הורים רבים מכינים את ילדם לקראת המבחן, בין אם באופן פרטי, בביתם, ובין אם באופן מקצועי, על ידי קורס הכנה למבחני האיתור למחוננים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים