כיצד תעזרו לילדים שלכם להצליח יותר בבית הספר

יש המאמינים בכך שעל מנת לסייע לילד להצליח בבית הספר, יש להפעיל עליו כמה שפחות לחץ ופשוט לתת לו להתפתח בתחום האקדמי בקצב שלו ולפי יכולתו האישית. מטבע הדברים יש לא מעט מן האמת בקו המחשבה הזה, אך בכל זאת, על מנת שניתן יהיה לאפשר לילד למצות את היכולות שלו, חשוב לספק לו את כל התנאים המתאימים עבורו. במאמר שלפניכם נספק לכם חמישה טיפים פשוטים לביצוע שיסייעו לכם למקסם את היכולות של הילדים שלכם בבית הספר. קריאה נעימה.

חמישה טיפים חשובים מאין כמוהם

  • להימנע מהשוואה – חשוב ביותר להימנע מיצירה של אווירה תחרותית במרחב הביתי והסיבה לכך נעוצה בעובדה שבכול "מקצה", יכול להצטיין רק ילד אחד. בהתאם לכך, אם לדוגמה הילד הבכור מצטיין בלימודים, הרי ששאר האחים ינסו להצטיין בתחומים שונים לחלוטין תוך הזנחת התחום האקדמי. לכן מומלץ להימנע ממשפטים כמו לדוגמה "נראה אם תוכל להשיג ציונים טובים כמו אחיך" ותחת זאת לבחור בעידוד ההישגים של כל אח בנפרד, כאילו היה הילד היחיד במשפחה, ללא השוואה וללא תחרותיות.
  • עידוד לקריאת ספרים – לא ניתן להפריז בחשיבות של קריאת ספרים להישגים האקדמיים ולהתפתחות האינטלקטואלית של הילד. כמו כן, מומלץ לעודד את הילד לקרוא גם ספרים באנגלית באופן קבוע, לשיפור השליטה בשפה החשובה הזו. ישנם ספרים באנגלית לנוער שמדברים בשפתם של הנוער ומביאים סיפורים מתוך עולמם. העניין בספר יעודד את הילד לקרוא. ניתן גם כן להפיק תועלת רבה מקיום של שיחות משפחתיות הנסובות סביב הספרים שקרא הילד וכך לשפר בנוסף את התקשורת בין בני המשפחה.
  • לעבור מביקורת לעידוד – העברת ביקורת על הישגי הילד לא תאפשר לו לצמוח ולהתפתח ולכן במקום להצביע על הכשלים והבעיות ולהתמקד בהם באופן בלעדי, יש לשים את הדגש דווקא על היכולות של הילד. באופן הזה ניתן יהיה להאיר את הכוחות הגלומים בו, לחזק את תחושת הערך העצמי, לחזק את הביטחון העצמי ולסייע לו לפתח גם את הנקודות החלשות יחסית ממקום של עוצמה ולא מעמדת נחיתות.
  • מסגרת זמנים יציבה – על מנת שהילד יוכל להגיע לבית הספר כשהוא רענן ומוכן לקליטת החומר הלימודי, יש לדאוג לכך שייכנס למיטה בשעה הגיונית, כאשר חשוב ביותר לוודא שמדי יום כיבוי האורות יתבצע באותה השעה בדיוק. כמו כן יש לספק לילד ארוחת בוקר עשירה ומזינה, על מנת למנוע הגעה למצב של רעב בשעות הבוקר.
  • היו זמינים – חשוב ביותר שרמת הזמינות והפניות שלכם לילד תהיה מרבית. לרוע המזל הורים רבים מגלים כי ילדיהם סובלים מקשיים בלימודים, רק כאשר הם מגישים להם את התעודה ובשלב הזה כבר הרבה יותר קשה לטפל בבעיות השונות. אי לכך, מומלץ ביותר לערוך שיחות עם הילד לעתים קרובות, לקיים ארוחות משפחתיות ולשדר לילד מסר שלא משתמע לשתי פנים לפיו בכל בעיה שבה הוא נתקל, אתם אלו שתהיו קשובים אליו. אתם בתור הורים אוהבים צריכים להפוך למקור התמיכה העיקרי בחייו של הילד ואליכם הוא צריך לפנות עם כל קושי חברתי, רגשי או אקדמי כמובן. חשוב לזכור כי בכל הקשור לבעיות בלימודים, המניעה בשלב מוקדם קלה מהטיפול בשלב מאוחר.

הטיפ החשוב מכולם

לסיום, ברצוננו לציין כי מעבר לכל הכתוב לעיל, נראה כי המרכיב הסודי בהצלחה של כל אדם מפורסם הוא האמונה העצמית, כאשר האמונה העצמית לא מופיעה יש מאין. האמונה העצמית מוחדרת בילד החל משלב מוקדם מאוד על ידי ההורים וזהו למעשה התפקיד החשוב ביותר שלכם – לגרום לילד שלכם להרגיש בכל תא בגופו שאתם מאמינים בו, שאתם גאים בו ושאתם אוהבים אותו ללא תנאים. זוהי כל התורה כולה וכעת רק נותר לנו לאחל לכם בהצלחה והרבה נחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים