המלצות על 3 ספרים באנגלית בנושא גיור

גיור הוא הליך לא פשוט, בו אדם לוקח על עצמו את קיום מצוות היהדות, ומתנתק מהדת אליה נולד, מהמנהגים, החגים והטקסים הדתיים שליוו אותו בחייו. בנוסף לכך שהתהליך אינו קל עבור המתגייר עצמו, הוא משפיע על יחסיו של המתגייר עם משפחת המקור שלו, ועם עברו. עבור מי שמתכוון להתגייר, עבור אלו המעוניינים לעבור את התהליך בדרך הטובה והנכונה ביותר עבורם, וכן עבור מי שמבקש להבין את התהליך שהמתגיירים עוברים, בחרנו שלושה ספרים מומלצים באנגלית בנושא הגיור.

 

Choosing a Jewish Life מאת אניטה דיאמנט

הספר "לבחור חיים יהודיים" הוא מדריך מפורט למתגייר, הכולל עצות כיצד לבחור רב, בית כנסת, שם עברי וזרם ביהדות כלומר גיור רפורמי , אורתודוקסי או קונסרבטיבי.  בנוסף הספר כולל הסברים על תהליך הגיור, על המקווה, ועל טקסים נוספים. הספר מתייחס גם לדרך בה מומלץ לשוחח עם משפחת המקור של המתגייר, וכיצד לשמור על הקשר של משפחתו וילדיו עם משפחת המקור שלו. בנוסף, הספר מציג סקירה היסטורית של תהליך הגיור, ומציע ספרים ומקורות מידע שיעזרו למתגייר למצוא את דרכו לעולמה הרוחני של היהדות. זהו מדריך מצוין למתגייר, שייתן לקורא כלים ועצות לעבור את התהליך בדרך הטובה והנעימה ביותר, ולשמור על יחסיו עם עברו ומשפחתו.

 

Coming Home מאת לינדה מ. שירס

לינדה שירס נולדה וגדלה כבת למשפחה פרוטסטנטית מהמעמד העליון בניו אינגלנד. הספר מספר את דרכה אל היהדות, השזורה בשאילת שאלות, התבוננות מעמיקה, ומחויבות לדרכה הרוחנית. לינדה – אם, סופרת, ופרופסורית, העבירה עשרים שנה בחברת בעלה היהודי, בטרם החליטה להתגייר בעצמה, ומבחינתה המסע אל היהדות הוא חלק מגורלה,  וממסע החיים שלה. הספר מתאר את הגיור כחיפוש רוחני הכרוך בהתבוננות מעמיקה, חקירה עיקשת, ומחויבות לאמת הפנימית שלה.

 

Essential Judaism מאת ג'ורג' רובינסון

בספר זה מגיש רובינסון תקציר המקיף נושאים עיקריים הקשורים ליהדות. רובינסון גילה מחדש את יהדותו בבגרותו, ובעקבות זאת כתב את הספר, המסכם את תובנותיו. בספר זה תוכלו למצוא הסברים מעשיים על מנהגים, טקסים, וחגים, וכן על מעגל השנה והחיים בראי היהדות. בנוסף לכל אלו, רובינסון לא מזניח את הפן הרוחני, והספר מציג לקורא את הקבלה, המיסטיקה היהודית, תנועת החסידות ועוד. במהדורה המחודשת, הוסיף רובינסון מידע בנוגע לנושאים בני זמננו כמו נישואים חד מיניים, תפקידה של האישה בפולחן הדתי היהודי, ועוד נושאים הנמצאים במוקד השיח היהודי בימינו.  

 

הצצה לעולם היהדות

הבאנו להלן שלושה ספרים מומלצים בנושא גיור, ואתם יכולים לראות בהם הזמנה לקריאה נוספת שתעמיק את ידיעותיכם בנושא היהדות. קיימים ספרים רבים בנושאים שונים, שיפתחו עבורכם צוהר לעולמה הרוחני והמעשי של היהדות, וכל שעליכם לעשות הוא לבחור את הספר המתאים להתחיל לקרוא. כל שנותר לנו לעשות, הוא לאחל לכם קריאה נעימה, מעשירה, ומהנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים