המלצות על ספרים באנגלית בנושא דיכאון

אחת התופעות הכואבות של העידן הנוכחי היא עליית מספרם של הסובלים מדיכאון, על דרגותיו ואפיוניו השונים. הדיכאון יכול להתבטא בעוצמות שונות, ובדרכים שונות, החל מדיכאון קל, שהסובל ממנו ממשיך לכאורה לתפקד כרגיל בעולם, למרות הקושי, היעדר המשמעות, והכאב אותם הוא חווה, ועד דיכאון קליני משתק. טיפול בדיכאון נחוץ לכל אחד הסובל מדיכאון, גם אם מדובר בדיכאון קל, שנכון לעכשיו אינו מונע תפקוד, הימנעות ממתן מענה טיפולי הולם, עלולה להוביל להחמרה. קימות שיטות וגישות שונות לטיפול בדיכאון וחרדות. יצאנו לחפש עבורכם שלושה ספרים באנגלית על דיכאון, שמציגים גישות שונות להסתכלות על הנושא.

 

שימת לב – מיינדפולנס

 

הספר The Mindful Way Trough Depression מאת Mark Williams, John Teasdale, Zindel Segal, Jon Kabat Zin , עוסק בכוחה של השיטה המכונה מיינדפולנס, לשחרר את המתרגל מדפוסים מגבילים, ומחיים של סבל, בעזרת  התבוננות ברגשותיו הסוערים ביותר, ובחוויותיו הקשות ביותר, ובכך לנפץ את מעגל הסבל הבלתי פוסק בו הוא נתון. בספר מציגים ארבעת המומחים שיעורים ותובנות הלקוחים ממסורות מדיטציה עתיקות מן המזרח, ומן התרפיה הקוגניטיבית במערב. התובנות והכלים של מיינדפולנס מסייעים לאדם להיפרד מדפוסים, עמדות, והרגלים המובילים לדיכאון, ובכך מסייעים להתוויית נתיב לחיים של שמחה ומימוש.

 

תרפיה קוגניטיבית

 

הספר Feeling Good: The New Mood Therapy, מאת דיוויד ד. ברנס, מציג  את הדרך של הגישה הקוגניטיבית להתמודדות עם נושא הדיכאון. הספר מסייע למתמודדים עם דיכאון, ומציג את יתרונותיה ועקרונותיה של הגישה הקוגניטיבית. הוא נרכש על ידי למעלה מארבעה מיליון קוראים בארצות הברית, ותורגם לשפות רבות. מטפלים המצדדים בגישה הקוגניטיבית ממליצים למטופלים לקרוא את הספר כאמצעי לעזרה עצמית. בנוסף, יש מטפלים המשלבים שיחות טלפוניות עם קריאת הספר, כאמצעי טיפול יעיל נגד דיכאון.

 

עצות מעשיות לטיפול עצמי

 

ספרו של הפסיכולוג ריצ'ארד אוקונור, הנושא את הכותרת:  "Undoing Depression: What Therapy Doesn't Teach You, And Medication Can't Give You", עוסק באימוץ הרגלי חיים שיעזרו לאדם הדיכאוני להתמודד ולתפקד. הספר נוקט בגישה מעשית, ובוחן את התנאים התלויים באדם, אשר יוכלו לעזור לו. הגישה אומרת למעשה, אל תילחם בדברים שאינך יכול לשנות, בוא תתמקד במקום, בדברים הנמצאים בשליטתך, שיעזרו לך להאיר את חייך. בספר מציג אוקונור טיפים ושיטות לשינוי דפוסי מחשבה והרגלים דיכאוניים, בדפוסים והרגלים בריאים ומיטיבים.

 

דיכאון – לא סוף העולם

 

עד כמה שהמושג נשמע מאיים, גם דיכאון אינו מצב קבוע, וניתן להירפא ממנו, לאמץ הרגלי חיים ודפוסי חשיבה חיוביים, להכיר את נפתולי הנפש הפנימיים שלנו, ועדיין, לאהוב וליהנות מן החיים. טיפול בדיכאון אינו חייב בהכרח להתבסס על תרופות וכימיקלים, ומי שמעוניין לעזור לעצמו, יוכל למצוא עוד ספרים רבים בנושא. לעתים הדיכאון הוא מה שיעזור לאדם לבחון את חייו, ולארגנם מחדש, בדרך נכונה, בריאה, ומיטיבה יותר עבורו.

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים