המלצה על שלושה ספרי פיוט ותפילה ביהדות באנגלית

ספרי פיוט וחוכמה רוחנית

ארון הספרים היהודי הוא אוצר של פיוט, תרבות, חוכמה ורוח, ולא בכדי מכונים היהודים עם הספר, שכן הסודות, הידע, והעושר הרוחני הטמונים בספרי הדת של העם היהודי הם רבים מספור. עבור מי מכם שמעוניין לקרוא ספרי פיוט ותפילה יהודית בשפה האנגלית, מובאים להלן שלושה ספרים מומלצים. נציין כי האפשרויות הן רבות, וקשה לבחור מתוכן רק שלושה ספרים. יתירה מכך, עומקי הפיוט והחוכמה הם מרובדים ורבים, והספרים שבחרנו להביא בפניכם הם רק השער לגן פורה ופורח של חוכמה, פיוט ושירה.

 

B'Chol  L'Vavcha: With All Your Heart  מאת: הארוי. ג'יי. פילדס

 

ספר זה מבאר ומפרש את התפילות שבסידור, ומוסיף חידושים והסברים. הספר מצוין עבור הכנה של נערים לטקס בר המצווה, עבור תלמידים, ועבור מורים ליהדות. הספר מכיל התייחסויות עדכניות לתפילות ולדרכי הלימוד של התפילות בזמננו, בליווי איורים להמחשה.

 

The Koren Megilat Shir Hashirim: A HebrewqEnglish Illustrated Song of Songs  

הוצאת כורם ירושלים

 

מהדורה מפוארת של שיר השירים, בליווי איוריו של הצייר הידוע זאב רבן. הספר שיר השירים ידוע כאחד הספרים הליריים בתנ"ך, המאגד בתוכו שירי אהבה נשגבים. לאורך הדורות הספר היווה מקור השראה ליוצרים רבים בתחומי אמנות שונים, ועד היום מולחנים קטעים נבחרים מתוכו, ההופכים לשירים ידועים. מהדורה זו מגישה את הספר לדוברי השפה האנגלית בליווי איוריו המרהיבים של הצייר זאב רבן. חגיגה לעין, ללב, ולנשמה.

 

Siddur Tehilat Hashem: With Annotated English Translation (English and Hebrew Edition)

מאת: רבי שניאור זלמן מליאדי, תרגום: ניסן מנגל

 

סידור  התפילה היהודי בליווי פירושים והוראות וברורות, הכוללות התאמות תפילות למועדים מיוחדים, הוראות לישיבה, עמידה ומנהגים שונים, תרגומים של ברכות ותפילות, זיהוי נוח וקל של קטעי תפילה חשובים, ועוד. זהו סידור ידידותי למשתמש, שיעזור למחזיקו להבין את התפילות, ולעמוד בקצב של המתפללים האחרים בבית הכנסת, מבלי להרגיש אבוד.

 

תחילת הדרך

 

כשאדם יוצא למסע הוא יודע היכן מתחילה דרכו, אך לעולם אינו יודע היכן תסתיים הדרך, ולאילו מחוזות ייקח אותו מסעו. אותו הדבר קורה כאשר אתם נכנסים לעולם הפיוט והתפילה היהודי, אתם אולי יודעים היכן אתם מתחילים, אך לאן תוביל אתכם הדרך במסעכם – אין לדעת.

 

הקריאה בספרים שהצגנו להלן היא תחילתו של מסע לעולם מופלא ורחב של חוכמה, ידע, פיוט ותפילה. זהו מסע שיכול לארוך חיים שלמים, ויכול לקחת אתכם למחוזות של יופי , חסד, ואמונה. את המשך הדרך תקבעו בעצמכם, ותוכלו למצוא ספרים רבים שיהוו מורי דרך ומדריכים נאמנים.

 

מומלץ לשתף חברים במסע, שכן למידה בחברותא ידועה כמיטיבה, כמאמר הפתגם "אין סכין מתחדדת, אלא בירך של חברתה" . בין אם אתם קוראים לבד, או בחברותא, קריאה בספרי פיוט טובה לנפש ולמחשבה, וקריאה באנגלית כמובן תחדד גם את השפה האנגלית שבפיכם. אנו מאחלים לכם קריאה מהנה, והמשך מרתק של המסע והקריאה בספרי הפיוט והתפילה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים