המלצות חמות ל-3 ספרים באנגלית על שטיחים

עבור רובנו, שטיח הוא פריט צבעוני ונאה לעיצוב הבית, הוא נוח ושימושי, ומוסיף חן וסגנון, אך לא יותר מכך. לעומת זאת, עבור מי שמתמצא בתחום, עבור אנשים שעיצוב הבית הוא עיסוק משמעותי עבורם, וכמובן, עבור מי שמוכר, אורג או פשוט אוהב שטיחים כגון שטיחי יוטה , בד או צמר, שטיח הוא הרבה יותר מאשר משהו נעים מתחת לכפות הרגליים. לכן, עבור אלו ששטיחים הם הפאשן שלהם, קיבצנו המלצות לשלושה ספרים באנגלית בנושא שטיחים.

 

Tribal Rugs: A Complete Guide to Nomadic and Village Rugs

ספר זה, מאת ג'יימס אופי, סוחר שטיחים ידוע, אשר חקר את ההיסטוריה של השטיחים מן המזרח התיכון ומרכז אסיה, מוקדש למסורות האריגה ארוכות הדורות אשר שרדו בשבטים ובכפרים במשך מאות שנים. בספר מתוארת בפירוט מדוקדק, היסטוריית אומנות אריגת השטיחים לאורך הדורות. הספר נכתב לאורן של שנות מחקר רבות, בהן יצא אופי לאינספור מסעות, על מנת להגיע אל הכפרים, השבטים, והשווקים בהם נארגים ונמכרים שטיחים יפהפיים אלו. הספר עוסק במסורות אריגה הנהוגות באיראן, אפגניסטן, טורקיה, הקווקזים, ומרכז אסיה, ומציג מידע מפורט מנקודת מבט היסטורית, על אמנות אריגת השטיחים.

 

Decorating With Carpets – A Fine Foundation

ספר זה, פרי עטם של אשלי סטארק קנר, צ'אד סטארק, ו Heather Maclsaac, מספר את סיפורה של חברת סטארק, יצרנית שטיחים גדולה בארצות הברית. במשך מעל שבעים שנה, עבדה החברה עם טובי המעצבים, ויצרה סדרות מרהיבות של שטיחים בשלל עיצובים. עבור הכותבים, שטיח הוא אלמנט עיצובי משמעותי בחלל החדר, והם מכירים בהשפעה הניכרת של השטח על הצבעים, הטקסטורות והאווירה בחדר. הספר מגיש מידע מפורט ודוגמאות מרתקות, וערכו לא יפחת עם השנים.

 

שטיחים קסומים לילדים

ספר הילדים "The Roses In My Carpet" מאת הסופרת רוקסנה קהאן, המואר באיוריו של רונלד הימלר, מספר על יום בחייו של פליט אפגאני צעיר, בן למשפחת אורגי שטיחים, אשר מוצא מפלט ונחמה בשטיחים אותם הוא אורג. עבור הנער הצעיר, שליטתו  במלאכת האריגה מהווה הבטחה כי משפחתו לא תדע לעולם חרפת רעב. יתירה מכך, במציאות האפרורית והעגומה של מחנה הפליטים, אריגת השטיחים מציעה לו מפלט, ומאפשרת לו ליצור עולם של יופי וצבע. כאשר אחיו נפצע, על הנער לעזוב את מלאכת האריגה, בכדי לעזור לאימו. הספר כתוב בשפה רגישה ומבינה לנפשו של הנער, והאיורים מוסיפים חיות ונפח לעלילה. הספר מיועד לילדים בגילאי 5-8, ויעזור להם, ולהוריהם להבין לנפשם של פליטים באשר יהיו. בנוסף, הספר שופך אור על עולם אריגת השטיחים, ועל הקסם המיוחד שטמון במלאכה מסורתית עתיקה זו.

 

כל אחד והספר שלו

הצגנו עבורכם שלוש דוגמאות שונות לספרים באנגלית בנושא שטיחים, אם הרשימה מעוררת את התיאבון שלכם, ראו בה הזמנה לתור אחר ספרים נוספים, ולהעמיק את ידיעותיכם על עולמם של אורגי השטיחים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים