שלושה ספרים באנגלית על שלושה רבנים מפורסמים

פתח דבר

מתעניינים ברבנים מפורסמים, ונהנים לקרוא ספרים באנגלית? לפניכם המלצות על שלושה ספרים באנגלית על רבנים מפורסמים,  שישלבו את שתי האהבות שלכם יחדיו, יאירו את עיניכם, יעשירו את ידיעותיכם, ויסבו לכם שעות של הנאה ועניין.

 

The Light and Fire of the Baal Shem Tov מאת יצחק בוקסבאום

 

סיפור חייו של רבי ישראל בן אליעזר, הלא הוא הבעל שם טוב – מייסד תורת החסידות. הבעל שם טוב לא השאיר אחריו כתבים, אך תורתו נרשמה ונמסרה על ידי תלמידיו. גם תולדות חייו המוקדמים אינן ידועות לאשורן, כמו למשל מקום הולדתו ותאריך היוולדו, המבוססים על השערות. למרות זאת, הבעל שם טוב נחשב  עד היום לאחד מגדולי המורים ביהדות, ולמי שחולל מהפיכה והביא חיים ומרץ לעולמה  הרוחני של היהדות.

 

Rabbi Nachman's Stories בתרגומו של רבי אריה קפלן

 

סיפורי המעשיות המופלאים של רבי נחמן מברסלב, שהמוני מאמיניו ממלאים עד היום אינספור טיסות לאומן לשם השתטחות על קברו וחסייה בצל קדושתו. הסיפורים מתורגמים במיומנות רבה על ידי רבי אריה קפלן, והם מלווים בפרשנויות והערות שנרשמו על ידי תלמידיו של רבי נחמן. זו הזדמנות עבור קוראי האנגלית ליהנות מהערות ופירושים אותנטיים של חסידי רבי נחמן, ולזכות בהצצה לבית מדרשו.

 

Breakfast with Rav Zusha:  and other stories to Wake up Your Soul מאת ליבי אסטיר

 

סיפורים על הבעל שם טוב, הרב זושא, החפץ חיים, ועוד דמויות מפתח בתולדות היהדות, לצד סיפורים על אנשים פשוטים שהפגינו בחייהם אמונה ומידות טובות והפיצו בעולם אור. הספר מביא בפני הקורא תזכורות לדרכים הרבות והמופלאות בהן בני אדם בעלי השגה גבוהה, יושר פנימי ואמונה גדולה יכולים להתעלות מעל להישרדות היומיומית, ולעלות למדרגות רוחניות גבוהות. ספר טוב לקבלת השראה והדרכה, ולקבלת עידוד ותמיכה בשעות משבר וקושי.

 

השראה והכוונה

 

אותיות, מילים ומשפטים מאפשרים לבני האדם לתקשר זה עם זה. סיפורים וספרים המורכבים מאותיות ומילים אלו מאפשרים לאדם להיכנס לעומקם של רעיונות מרתקים, לחוות רגשות שונים, ולבקר בדמיונו בעולמות ומקומות שונים\ וזו הסיבה שרבים מבני האדם חולקים את האהבה לקריאה. ספרים העוסקים ברבנים גדולים – דמויות מפתח מעולם הרוח של היהדות, מאפשרים לקורא היהודי להתקרב לאלוהיו, לשאול את עצמו שאלות בנושאים של דת ואמונה, ולהתפתח מבחינה רוחנית.

התעמקות בקורות חייהם של אנשי רוח ואמונה יש בה בכדי לעודד ולתמוך באדם כשהוא חווה מצוקה, בלבול, ספקות וקשיים. גם בימים של רווחה והצלחה מעלותיהם וקורות חייהם של רבנים ידועי שם יש בהם בכדי לתת השראה ודוגמה, ולפתוח בפני הקורא צוהר דרכו תוכל נשמתו לעלות למדרגות רוחניות גבוהות. הספרים שהבאנו להלן פותחים צוהר לחייהם ותורתם של כמה מן הרבנים הגדולים, ואתם מוזמנים לחפש ולמצוא עוד שפע חומר לקריאה על גדולי רוח ואמונה יהודיים נוספים. מאחלים לכם קריאה מהנה ומעצימה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים