המלצות לספרים באנגלית בנושא נעליים

עולם ההנעלה הוא שדה רחב של אפשרויות, ונחלק לתתי תחומים כמו נעלי עבודה כגון מגפי בלנסטון, נעלי ספורט, נעלי עקב ועוד. גברים ונשים מפתחים חיבה מיוחדת לנעליים, והמכורים לפריט הלבוש הזה יתגאו באינספור זוגות נעליים בעיצובים וצבעים שונים. עבור אלו מכם שאוהבים נעליים, וכמו כן, נהנים לקרוא אנגלית, מובאים להלן שלושה ספרים באנגלית שעוסקים בנעליים.

 

הצד היהודי של הנעל – הספר Jews and Shoes מאת עדנה נחשון

 

ספרה של פרופסור עדנה נחשון בוחן את הקשר בין נעליים, מנהגים, ומסורות בראי התרבות וההיסטוריה היהודית. מה משמעות חליצת הנעליים בזמן השבעה, מה היחס לנעלי עקב, ולאישה הנועלת אותן, מה הקשר בין אפנה, כלכלה, תרבות, תנ"ך ותלמוד, ובין נעליים, מה משמעות היחפנות, ואיך סיפור סינדרלה קשור לנושא . כל חובב נעליים ואנתרופולוגיה ימצא עניין בספר זה, אשר בוחן ביסודיות זווית מעניינת וייחודית, שנראה שמעולם לא נבחנה לפני כן.

 

Shoe Obsession/ מאת קולין היל וולרי סטיל

 

הספר מתעמק בחקר האובססיה האנושית לנעליים לאורך ההיסטוריה, כולל תשומת לב מיוחדת לנושא הפטיש לנעלי העקב. בתחילת הספר 50 עמודים של מידע מרוכז ומעמיק, ואחריהם כ 200 עמודים של צילומי נעליים שעוצבו על ידי מעצבים ומותגים מובילים. הצילומים מרהיבים ביופיים ומקוטלגים לפי ABC, כאשר בתחילת כל נושא מוקדשות כמה מילים למעצב או בית האופנה, ולהשפעתם על עולם עיצוב הנעליים.

 

The Seductive Shoe/ מאת ג'ונתן וולפורד

ספרו של ג'ונתן וולפורד, הנעל המפתה, סוקר את סגנונות הנעליים השונים לאורך 400 השנים האחרונות. הספר בוחן את הקשר בין אירועים היסטוריים, שינויים חברתיים, והתפתחויות טכנולוגיות, ובין האבולוציה של הנעליים. בין שאר הפנינים שבו, מכיל הספר כמה צילומים נדירים של נעליים מן המאות ה17-18, ואף הערות ורשימות מקוריות של סנדלרים שעיצבו נעליים עבור חצרו של המלך לואי ה – 16. כיצד נבדלים אלו מאלו עיצובי נעליים באזורים גיאוגרפיים שונים, ובתקופות היסטוריות שונות, כיצד הפכו נעלי הפלטפורמה לנעליים בעלות עקבים דקים, וכיצד הפכו נעליים מחודדות לנעליים עגולות מקושטות רקמה וחרוזים, אלו הם רק חלק מן הזוויות המרתקות של עולם הנעליים, אותן בוחן הספר.

 

נעליים זה כל הסיפור

 

התשוקה המיוחדת שיש לחלקנו לנעליים, היא אניגמאטית, והשאלה מהיכן היא נובעת, וכיצד פריט לבוש לכאורה זניח זה מצליח לתפוש מקום כה משמעותי בחייהם של אנשים רבים נשארת עלומה ומסתורית. הנעליים הן פריט לבוש מאוד פרקטי לכאורה, בייחוד כשמדובר בנעלי עבודה, טיולים, וספורט, ובכל זאת, אפנת הנעליים לא מפסיקה לחדש ולהפתיע. אולי חלק מהקסם הוא, שבניגוד לפריטי לבוש אחרים, אינך צריך להיות בעל מבנה גוף חטוב בכדי שהנעליים יראו עליך טוב, אולי זה נובע מכך שבניגוד לבגדים,  נעליים יכולות להיות מחומרים קשיחים יותר, המאפשרים חופש עיצובי נרחב. כך או כך, אם נעליים הן מה שעושה לכם את זה, אין ספק כי תאהבו את הספרים שצוינו להלן, ותשאבו מהם הנאה והשראה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים