איך צריכה להיראות פינת הקריאה בבית החדש שלכם

בשעה טובה רכשתם בית חדש, ועברתם לגור בו, וכעת הגיע הזמן לסדר ולרהט את הבית כך שיהיה נעים, מכיל, אינטימי ומפנק. אוהבי קריאה יודעים עד כמה חשוב שבבית תהיה פינה נוחה, ומזמינה לקריאה, כזו שקוראת לך להתיישב, לשלוף ספר מבין המדפים, ולצאת למסע בין דפיו. נכון שכיום, בעידן הממוחשב ניתן לקרוא כל דבר בכל מקום על צג הלפטופ והטאבלט, אך שום דבר לא ישווה להנאה שבקריאת ספר, תוך כדי לגימת המשקה האהוב עליכם, והתנתקות מהמולת היומיום, וטרדותיו. לכן גם כיום אף דירה אינה שלמה ללא פינת קריאה מפנקת.  

 

מה צריכה להכיל פינת הספרים

כל פינת קריאה ראויה לשמה חייבת להכיל שלושה דברים:

  • כיסא נוח – זה יכול להיות כיסא נדנדה, כורסא עם הדום, פוף גדול, או כיסא קש גדול שניתן לשקוע בכרית שבתוכו. מה שחשוב הוא שיהיה זה כיסא נוח ומזמין.
  • כוננית ספרים ומעמד לעיתונים – פינת הקריאה יכולה לשמש גם לדפדוף בעיתוני היום ובמגזינים, לכן חשוב שפינת הקריאה יהיה מעמד לעיתונים בנוסף לכוננית הספרים. בכוננית הספרים ניתן לייעד גם מקום למחברות עם חומר חשוב שאתם רוצים שיהיה זמין לקריאה.
  • מנורת קריאה – הכי טוב מנורת קריאה עומדת, אך אם קיימים אילוצים שלא מאפשרים מנורה עומדת, תוכלו להסתפק במנורת קריאה מוצמדת לקיר. מה שחשוב הוא שניתן יהיה לכוון את המנורה על פי הצורך והנוחות של הקורא.

 

מרחב מיוחד

פינת הקריאה היא מרחב ייחודי בתוך הדירה, לכן רצוי שהאלמנטים שתמקמו בה יהיו בעלי אמירה וסגנון משלהם. זו הזדמנות לממש פנטזיות עיצוביות שנזנחו, משאלות לב, והרפתקאות בצורה וצבע. מכיוון שמדובר בפינה, אין סכנה שהחופש שתתירו לעצמכם יערער את המכלול הסגנוני של הדירה. יחד עם זאת, זכרו כי פינת הקריאה היא מרחב שליו ומרגיע, ועליו להיות מזמין ומפנק.

 

פינת קריאה לכל המשפחה

אם התברכתם בילדים צעירים, מעבר לדירה חדשה הוא הזדמנות להפוך את פינת הקריאה למרחב מזמין גם עבורם. במקרה כזה, רצוי שבנוסף לכורסא נוחה ומנורת קריאה, יהיו בפינת הקריאה שטיח נעים ורך, וכריות, ובמדפים הנמוכים של כוננית הספרים יוצגו ספרי ילדים.  המלצה להורים לילדים צעירים: במקום להעמיס עשרות ספרי ילדים בפינת הקריאה, הציגו בה עד עשרים ספרים, ורעננו את הספרים המוצגים מעת לעת.

 

עיצובים מיוחדים

פינת קריאה מאפשרת הרפתקאות עיצוביות שונות, החל ממנורה וכורסא בסגנון וינטאג' רומנטי, וכלה בכורסא שהיא גם מדף ספרים. אם אתם בעניין של חידושים והפתעות, סיירו בחנויות ובין דפי האינטרנט, ותמצאו מגוון רחב של רעיונות ועיצובים מפתיעים, שיתאימו לפינת הקריאה שלכם.

 

השתלבות במרחב

לפני שאתם אצים לרכוש אביזרים לפינת הקריאה שלכם, דמיינו אותה ממוקמת בחלל הדירה, וודאו שאין התנגשות בין פינת הקריאה והחדר בו היא ממוקמת. אמנם לפינת הקריאה גוון ואופי ייחודי משלה, אך רצוי שהסגנונות של החדר ופינת הקריאה, למרות השונות ביניהם, יתמכו ויעצימו אחד את השני.  תוכלו להיעזר לשם כך בבחירת צבעים תואמים או משלימים, ובמיקום נכון של הפינה בחלל החדר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים