ספרים מומלצים באנגלית בנושא יהדות

העולם היהודי המרתק נמצא לא רק בספרות היהודית הכתובה בעברית או ביידיש אלא גם במיליוני ספרים שנכתבו או תורגמו לאנגלית. אם אתם חובבי קריאה ומחפשים ספרים באנגלית בנושאי יהדות, אספנו עבורכם שלושה ספרים חשובים עליהם לא כדאי לוותר, ומציגים את היהדות על רובדיה השונים, באמצעות שלושה סופרים השונים מאד זה מזה.

 

LADDER OF LIGHT

 

ספר זה, שנכתב על ידי רבי יעקב הלל, עוסק בפרשות השבוע של ספר בראשית, עם תובנות עמוקות המלוות כל פרק ופרק בספר הראשון בתורה. בלשון ציורית וחדה דן הרב הלל בתובנות בריאת העולם, ובתפקידו של האדם חמשת אלפי שנים לאחר הבריאה. הרב, קבליסט וראש ישיבת חברת שלום בירושלים עונה על שאלות שונות המועלות בפניו הנוגעות לפרשות השבוע ולפילוסופיה היהודית.

 

בין הנושאים הנדונים בספר ניתן למצוא: תפקידו של האדם בבריאה, השרדותו של העם היהודי לאורך השנים, כיצד החכמה של הדמויות המככבות במשנה ובגמרא רלוונטית לימינו אלה ועוד נושאים מרתקים רבים נוספים, הנוגעים בעם היהודי שבנה מורשת מפוארת דוד אחר דור עד ימינו אלה.

 

 

שיחות על חסידות – דווקא מפיו של גורו

מי שמגיע מתוך היהדות עשוי לחשוש בתחילה מהספר True Sage, אך מיש מגיע מהעולם החילוני יתחיל לראות את החסידות היהודית בעיניים חדשות. אושו, כותב הספר, הוא גורו מהודו שנפטר בשנות ה-90. ספר זה יצא לאור בשנת 2001, ויצאה לו גם גרסה בעברית מאז. הסופר רחש כבוד עצום לצדיקים היהודיים ולמסר המיוחד שהעבירו, מסר של אמת שרלוונטי גם למי שמגיע מדת אחרת. במהלך הספר הוא מגולל את סיפוריהם של הצדיקים, לרבות הבעש"ט, ומעביר מסר מרתק של חיפוש אמיתי אחר האמת, של היכרות עם העצמי וחופש מחשבה – כל זאת ברוח החסידות היהודית.

 

אחד הדברים המרתקים ביותר בקריאת הספר הוא ההכרות המעמיקה עם עולם החסידות היהודית, והמשלים השונים באמצעותם האדמו"רים העבירו את המסרים השונים שלהם, בקיאות זו נדירה במיוחד כאשר מתיחסים לעובדה כי מדובר באדם שהעביר את לימודיו בעיקר ברוח המסורת ההודית בתחילה. נסיים באזהרה נוספת – הספר מתאים במיוחד למי שמגיע מהעולם החרדי ונוגע בחסידות, ופחות למי שמגיע מהעולם הדתי המסורתי.

 

 

המילים של רבי נחמן

ספרו של אריה קפלן Rabbi Nahman wisdom פותח צוהר לעולם החסידות המופלא של רבי נחמן מברסלב. מי שטען כי "אין יאוש בעולם כלל" ו"אם אתה מאמין שאתה יכול לקלקל תאמין שאתה יכול לתקן" הכניס רוח חיה של שמחה בעולם היהודי, שמחה שעד היום אנו רואים בקרב חסידי ברסלב המרקדים בחוצות העיר. רבי נחמן מברסלב שעשע את תלמידיו בסיפורים ומשלים שונים, וכך העביר את תורתו. הוא גם האמין בהתבודדות, טיול עצמאי שבו האדם מתחבר לעצמו ולאלוקיו, השתמש בניגונים על מנת לחוות את היהדות בשיא עוצמתה, ובחר בדרך מיוחדת לעבודת השם – מתוך שמחה ותקווה. משנתו, והדרך בה העביר מסרים אלה עוברים בספר באמצעות ציטוטים ושיחות הנוגעים בנושאים טכניים של קיום המצוות ועד לנושאים המעמיקים יותר של מדיטציה קבלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים