מתעניינים בשיווק? קבלו 3 ספרים מומלצים באנגלית בנושא מיתוג

מיתוג הוא כלי שיווקי עצמתי, ומי שיודע לנצלו היטב יכול בעזרת מיתוג מוצרים נכון להגדיל את החשיפה של העסק, ולהרחיב את קהל הלקוחות ואת מחזור העסקאות השנתי. התחום הולך וצומח, וכולל הרבה יותר מאשר מתנות ממותגות, ועיצוב טרנדי. למי שנושם שיווק, עבור מי שמעוניין להרחיב את ידיעותיו בנושא, ועבור בעלי עסקים שמעוניינים למתג את המוצרים שלהם, מובאים להלן שלושה ספרים מומלצים באנגלית בנושא מיתוג.

 

דיון פילוסופי מעמיק

הספר "Brand Thinking And Other Noble Pursuits"  מאת דבי מילמן עוסק בשאלת מקומו, מוסריותו, וערכו של המיתוג בחיינו. הכותבת היא אשת מקצוע מצליחה בתחום העיצוב, ובספר היא מראיינת פרסומאים ומשווקים מובילים, ודנה איתם בשאלות עמוקות הנוגעות למהותו של המיתוג. בספר תמצאו ראיונות עם עשרים ושניים פרסומאים, מעצבים ומשווקים, אשר עם כל אחד מהם מנהלת מילמן דיאלוג נוקב בנושא מיתוג. הספר מציע הצצה לחלקים העמוקים יותר של התחום, להתחבטויות ולהתלבטויות המוסריות והערכיות של העוסקים בו, ולדרכים השונות בהן רואה ומפרש אותן כל אחד מן המרואיינים.

 

שיעור במיתוג

כאמור, מיתוג הוא תחום רחב, ואינו עוסק רק בנושא מתנות ממותגות, או לוגו קליט. הספר "The Science and Art of Branding", מאת Giep Franzen  וסנדרה מוריארטי, בוחן את נושא המיתוג הן מצד המפרסם, והן מצד קהל הלקוחות. בספר מוצגים כלים ושיטות למיתוג נכון, וכל פרק מתחיל בסיפור מן החיים אשר מדגים את הנושא הנידון בפרק. בנוסף, מוגש בספר מידע עדכני ממחקרים וסקרי לקוחות רחבי היקף. זהו ספר מצוין עבור מי שלומד או עוסק בתחום המיתוג, ורוצה להרחיב את ידיעותיו.

 

מדריך מעשי מפורט

הספר "Brand Bible: The Complete Guido to Building, Designing, and Sustaining Brands" מאת דבי מילמן, מציג בפני הקורא את יסודות המיתוג בצורה ברורה, סדורה, ומעמיקה. הספר מלמד את הצעדים הנחוצים למיתוג אפקטיבי לאורך זמן, החל מהגדרת יתרונות המוצר, עבור דרך הערכת כוחם של המתחרים, וכלה בדרכי עבודה עם חומרים שונים. הכותבת בעלת ניסיון מקצועי רב, והספר כתוב כך שכל אחד העוסק בתחום המיתוג יוכל להפיק ממנו תועלת.

 

לסיכום

כאמור, מיתוג הוא כלי שיווק עצמתי ביותר, היכולת ליצור קישור מיידי בין מוצר או חברה, ובין איכויות ותועלות ייחודיות, מעניקה לחברות יתרון שיווקי עצום. אמנות המיתוג היא הרבה מעבר לבחירה נכונה של צבעי הלוגו, וחלוקת מתנות ממותגות בכנסים ואירועים עסקיים. מיתוג טוב יחזיק מעמד שנים רבות, וישאיר חותם אצל דור שלם, מיתוג מעולה יצליח לשרוד גם את הדור הבא. בעולמנו, בו מידע ויזואלי נחשב לחזות הכול, המיתוג משפיע עלינו יותר ממה שהיינו רוצים לחשוב, וכל העוסק בתחום ייטיב לעשות אם ישאל את עצמו שאלות מעמיקות בנוגע לדרכים הראויות בהן יש להשתמש בכלי שיווקי זה. הספרים שהבאנו כאן הם דוגמאות בודדות, מתוך שפע של ספרים בנושא, ומי שמעוניין להמשיך ולהעמיק ימצא מבחר גדול של ספרים מתאימים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דומים